სასწავლო პროექტის გეგმა
სასწავლო პროექტის ავტორი
|
|||
სახელი, გვარი
|
ხათუნა რუსიეშვილი
|
||
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
|
ოზურგეთი, სოფელი გაღმა დვაბზუ
|
||
სკოლა
|
სსიპ - ოზურგეთის მუნიციპალიტეტი, სოფელი გაღმა
დვაბზუს საჯარო სკოლა
|
||
პროექტის მონახაზი
|
|||
პროექტის დასახელება
|
|||
სპარტაკი _ თავისუფლების შუქურა!
|
|||
პროექტის შინაარსი
|
|||
თავისუფლება ეს ისაა რაც ადამიანშია
ჩაფლული
და
მას
ვერ
მოკლავს
ვერანაირი
იარაღი,
ადამიანი
თავისუფლების
გარეშე
არაფერია.
სპარტაკი
იყო
და
არის
ყველა ადამიანის თავისუფლების
შუქურა!
პროექტის
მიზანია მოსწავლეებს გაუმძლავრდეს თავისუფლების შეგრძნების და ანალიზის უნარი.
მიხვდნენ,
რომ თავისუფლების ფასი ადამიანს არაფერი აქვს.
პროექტზე
მუშაობის დროს მოსწავლეები მოიძიებენ დამატებით ინფორმაციებს სპარტაკის შესახებ.
გაანალიზებენ
მაშინდელ ეპოქას.
ვნახავთ
სპარტაკის აჯანყებაზე გადაღებულ კლასიკურ ფილმებს.
მოამზადებენ
ელექტრონულ პრეზენტაციას და ბროშურას.
მოვიწვევთ
სტუმრებს და გავაკეთებთ პროექტის პრეზენტაციას.
|
|||
საგანი/საგნები
|
|||
ისტორია
|
|||
საფეხური/კლასი
|
|||
საბაზო საფეხური/VII კლასი
|
|||
პროექტის განხორციელების დრო
|
|||
ორი კვირა, 22 აპრილი _ 13 მაისი.
|
|||
პროექტის საფუძვლები
|
|||
საგნობრივი სტანდარტები
|
|||
ისტ.VII.7.
მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს და
ერთმანეთს შეადაროს სხვადასხვა სოციალური ფენის სტრუქტურა და მათი წარმომადგენლები.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ამა თუ იმ ეპოქის
ნივთიერი კულტურის ამსახველი მასალის (სახელმძღვანელოში
მოცემული ან დამატებით
მოძიებული) საფუძველზე გამოყოფს ნივთებს, რომლებიც მოწმობენ შესაბამისი ეპოქის
სოციალურ დიფერენციაციაზე. ასაბუთებს თავის მოსაზრებას;
·
ინდივიდუალურად ან
კლასში ჯგუფური მუშაობისას ცხრილის
მეშვეობით აჯგუფებს სხვადასხვა ცივილიზაციისთვის მიკუთვნებულ საზოგადოებებს და ამ საზოგადოებებში იძულებითი შრომის
სხვადასხვა ფორმებს; მსჯელობს როგორც წარსულში, ასევე თანამედროვე
მსოფლიოში იძულებითი შრომის არსებობის მიზეზებზე;
·
ირჩევს სხვადასხვა პერიოდის საზოგადოების ერთ-ერთ სოციალურ ფენას და წერილობით აღწერს ამ ფენის
წარმომადგენლის ყოველდღიურ ცხოვრებას (მაგ.: გლეხი შუა საუკუნის
ევროპაში, მონა რომის
რესპუბლიკაში,
ქშატრია ძველ ინდოეთში);
|
|||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
|||
მოსწავლეები შეძლებენ ინფორმაციების მოძიებას ინტერნეტში და
მოძიებული ინფორმაციების სინთეზურად დალაგებას.
გააკეთებენ ელექტრონულ პრეზენტაცია.
გამოუმუშავდებათ ჯგუფური მუშაობის უნარ-ჩვევები.
გაიუმჯობესებენ აუდიტორიის წინაშე პრეზენტაციის ჩატარების უნარს.
შეიძენენ 21-ე საუკუნის სასწავლო უნარ-ჩვევებს.
|
|||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
თავისუფლებაში სიკვდილი ჯობია თუ
მონობაში ცხოვრება?
|
||
თემატური კითხვები
|
ვინ იყო სპარტაკი?
რატომ გახდა ის გლადიატორი?
|
||
შინაარსობრივი
კითხვები
|
როდის მოხდა სპარტაკის აჯანყება?
ვინ იყო ამ დროს რომის იმპერატორი?
როგორ დასაჯეს აჯანყებულები?
|
||
შეფასების გეგმა
|
|||
შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
|
|||
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|
პროექტის დასაწყისში
|
გონებრივი იერიში;
ვიცი-მინდა
ვიცოდე-ვისწავლე
|
ფორმა
შეჯამებებისა და კითხვების ჩასაწერად
|
|
პროექტის მსვლელობისას
|
პროექტის გეგმები;
თვით-შეფასება და რეფლექსია;
თანასწორთა უკუკავშირი;
ჯგუფებზე დაკვირვება;
|
ჩეკლისტები
რუბრიკები
რეფლექსიები
|
|
პროექტის დასრულების შემდეგ
|
პრეზენტაციები
|
ქულების მინიჭების ფორმები
|
|
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
|||
პროექტის გეგმები---პროექტის დაგეგმვა ეხმარება მოსწავლეებს, რომ
გაუძღვენ თავიანთი სწავლის პროცესს. ისინი ისახავენ მიზნებს, აყალიბებენ სტრატეგიებს მათ მისაღწევად,
დროში ანაწილებენ შესასრულებელ სამუშაოს, განსაზღვრავენ კრიტერიუმებს
შეფასებისათვის. გამოვიყენებ
პროექტის დასაწყისში მოსწავლეებთან პროექტის კონფერენციის დროს. დავეხმარეთ მათ,
რომ განავითარონ საკუთარი გეგმა და
განიხილონ მათი განხორციელებადობა და ორიგინალურობა.
თვით-შეფასება და რეფლექსია----თვითშეფასება და რეფლექსია
შესაძლებლობას აძლევენ მოსწავლეებს, რომ შეაფასონ მათი პროგრესი, აზროვნება და
სწავლა, ასევე მოახდინონ რეფლექსია მეთოდების გასაუმჯობესებლად. გამოიყენება
პროექტის მანძილზე ზეპირად, წერილობით ან პროექტის კონფერენციის დროს.
თანასწორთა უკუკავშირი----თანასწორთა
უკუკავშირი ეხმარება მოსწავლეებს, რომ გაითავისონ შესრულებული სამუშაოს ხარისხი
მათი თანატოლების სამუშაოს შეფასებით. გამოიყენება
მთელი პროექტის მანძილზე ჯგუფური დისკუსიებისას, სამუშაო ვერსიისა და საბოლოო
პროდუქტის შექმნის და წარდგენის შემდეგ.
ჯგუფებზე დაკვირვება----ჯგუფურ მუშობაზე დააკვირდება აფასებს თანამშრომლობის უნარებს. გამოიყენება მთელი პროექტის მანძილზე ჩეკლისტების გამოყენებით მოსაზრებების ჩანიშვნით, და ჯგუფური მუშაობის დროს ამოცანის შესასრულებლად მოსწავლეების წახალისებით. მოსწავლეები ასევე აფასებენ მათი ჯგუფური მუშაობის უნარს ჩეკლისტებისა და რეფლექსიის გამოყენებით.
პრეზენტაციები----
მოსწავლეები წერენ და სიტყვით გამოდიან არჩეული დიდი და ცნობილი ისტორიკოსის სახელით, რისთვისაც პრეზენტაციის შინაარსის შეფასების ფორმას იყენებენ, რაც მათ მის მომზადებასა და პრაქტიკული კითხვების დროს კითხვების დაზუსტებაში ეხმარებათ. ეს არის პირველი მოსწავლის სიტყვით გამოსვლის შეფასების ფორმებიდან. შინაარსის შეფასების ფორმა ამოწმებს პრეზენტაციის შინაარსს, მაშინ როდესაც ზეპირი პრეზენტაციის შეფასების ფორმა ამოწმებს უშუალოდ სიტყვით გამოსვლის ტექნიკას. მასწავლებელი იყენებს მას ზეპირი პრეზენტაციის შინაარსის შეფასებისათვის.
|
|||
სხვა საკითხები
|
|||
წინარე ცოდნა
|
|||
მოსწავლეებმა იციან
ტექსტურ რედაქტორში მუშაობა, შეუძლიათ ინფორმაციების მოძიება და გადმოტვირთვა.
აქვთ უნარი და
გამოცდილება ელექტრონული პრეზენტაციების მომზადების.
|
|||
სასწავლო პროცედურები
|
|||
პროექტზე მუშაობის დროს განხილული იყო
მნიშვნელოვანი საკითხები:
პირველი კვირა 22.04.19. _ 03.05.19.
1.პროექტზე
დაფუძნებული სწავლის მთავარი კომპონენტები, უწყვეტი შეფასება, ხანგრძლივი
პერიოდი აქტივობების შესასრულებლად,
2.
აქტიური თანამშრომლობა მოსწავლეებს შორის, თემის შერჩევა, განხორციელების და
წარდგენის ფაზები.
3.
ისტ-ის გამოყენება პროექტის დაგეგმვის, განხორციელების და შეფასების პროცესში.
აქტივობა1
. პროექტის მიზნებიდან გამომდინარე დავამზადებთ ბროშურებს, გავაცნობთ მშობლებს,
მათი ჩართულობის მიზნით.
აქტივობა2.
მოსწავლეთა მიერ თემის შერჩევა, გეგმების შედგენა. განხორციელების ვადების
განსაზღვრა. ფასილიტაციის მიზნით წარვადგენ
პრეზენტაციას, სადაც მოსწავლეებს ვაჩვენებ პროექტის გეგმის ნიმუშს სადაც
გაწერილია მათ მიერ შესასრულებელი სამუშაოები.
აქტივობა
3. საპროექტო ჯგუფის ჩამოყალიბება (კლასის დაყოფა ჯგუფებად);
აქტივობა
4. პროექტის გეგმის შემუშავება ჯგუფებში, მოხდა კლასის დაყოფა სამ ჯგუფად; თითოეულ
ჯგუფს დაევალა მასალის მომზადება.
აქტივობა
5.ჯგუფში მოვალეობების გადანაწილება (ვინ არინ პასუხისმგებელი კონკრეტული საქმიანობის შედეგზე/ ვინ არინ
შემსრულებლები?)
მეორე კვირა 06.05.19. _ 13.05.19.
აქტივობა
6. აქტივობების განხორციელება (მასალის მომზადება). მოსწავლეთა მხარდაჭერის მიზნით
დავამზადებ ბროშურის შაბლონს, რომელიც მათ უნდა დაასრულონ.
აქტივობა7.
თემის პრეზენტაცია.
აქტივობა 8.
პროექტის შემაჯამებელი შეფასება (მოსწავლეები ანგარიშის სახით და მასწავლებლის
მიერ შეფასების რუბრიკების მიხედვით) შეფასდებიან განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკებით.
|
|||
დიფერენცირებული სწავლება
|
|||
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
|
|
||
არაქართულენოვანი მოსწავლეები (მოსწავლეები,
რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
|
||
ნიჭიერი მოსწავლეები
|
|
||
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
|||
აპარატურული
უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
კომპიუტერ(ებ)ი
|
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
მობილური ტელეფონი
|
|
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
პრინტერი
|
ინტერნეტკავშირი
|
|
პროექტორი
|
სკანერი
|
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
|
ლაზერული დისკი /ჩიპი
|
ტელევიზორი
|
სხვა ----------
|
|
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
ტექსტური რედაქტორი
|
ელ. ფოსტა
|
ვებედიტორი
|
|
ელ. ცხრილები
|
ვიდეო/აუდიო
რედაქტორი
|
ტესტირების პროგრამა
|
|
გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო პროგრამა
|
ბლოგი
|
|
საპრეზენტაციო პროგრამა
|
ელ. ენციკლოპედია
|
სხვა
----------
|
|
ვებბრაუზერი
|
ელ. კითხვარი
|
||
ბეჭდური მასალები
|
სასკოლო სახელმძღვანელო, მასწავლებლის წიგნი.
|
||
ინვენტარი/მასალები
|
ინტერნეტი, ელექტრონული პრეზენტაცია.
|
||
ინტერნეტრესურსები
|
|||
სხვა რესურსები
|
მშობლები, სკოლის
ადმინისტრაცია, კლასის დამრიგებელი.
|
||
Комментариев нет:
Отправить комментарий